logo HO wit

Service en support

Aangezien Hoya s' werelds grootste optiekfabrikanten en tegelijk een van de meest gerenommeerde merken is, mag je erop rekenen dat hun service ook van het hoogste niveau is. Het officiële servicepunt voor Hoya filters in Nederland is Tokina Service Europe in Almere.

Spontane incidenten met filters komen eigenlijk niet voor. Heel soms springt de klemveer los. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dit meestal het gevolg is van het met teveel kracht willen op- of losschroeven. Feit is dat wij, de Hoya importeur van Nederland en het Hoya servicepunt voor heel Europa minder dan 1/10e van een procent service-aanvragen ontvangen. 


Kortom, waar heb je eigenlijk service en support voor nodig bij Hoya? Nou, omdat het soms, heel, heel, heel soms toch nodig is. Dan is het goed te weten dat we een superieur snel en soepel beleid voeren. 

Voor het verkrijgen van service, garantie of een andere support vervoeg je je in principe bij het verkooppunt waar je jouw filter hebt gekocht. (Ook als dat een internetwinkel was.) Alle wederverkopers van consumentenproducten hebben zij de wettelijke plicht hun kopers service te verlenen. In het algemeen zal een winkel een product naar het officiële servicepunt opsturen. Wanneer er van garantie sprake is en je zowel de aankoopnota als de originele verpakking mee inlevert, zijn aan herstel of vervanging geen kosten verbonden. Is geen garantie (meer) van toepassing, dan zullen veel winkels uit coulance de behandelings- en transportkosten aan hun trouwe klanten niet doorberekenen.


Wil je je filter rechstreeks naar Tokina Service Europe sturen, dan draag je zelf de kosten voor het transport.
Kocht je het filter buiten Nederland, dan vallen de behandelings- en transportkosten in principe niet onder de wereldwijde garantie.


Meer over service en support vind je op deze pagina.  
Hoyafilters