logo TO wit

Service en support

Tokina objectieven zijn kwalitatief hoogwaardige mechanische en optische instrumenten. Maar, soms is er behoefte of noodzaak aan technische ondersteuning. Bijvoorbeeld omdat jouw lens is gevallen of verontreinigd is geraakt. Dan is het goed om te weten dat op Tokina objectieven een uitstekende wereldwijde garantie van 2 jaar zit en er in Nederland een officieel servicepunt voor Tokina gevestigd is. Namelijk het Tokina servicepunt voor heel Europa: Tokina Service Europe! Dit is het zusterbedrijf van Tokina importeur TSE Imaging BV.

Voor het verkrijgen van service, garantie of een andere support vervoeg je je in principe bij het verkooppunt waar je jouw objectief hebt gekocht. (Ook als dat een internetwinkel was.) Alle wederverkopers van consumentenproducten hebben namelijk de wettelijke plicht hun kopers service te verlenen. In het algemeen zal een winkel een product naar het officiële servicepunt opsturen. Wanneer er van garantie sprake is en je zowel de aankoopnota als de originele garantiekaart mee inlevert, zijn aan herstel of vervanging geen kosten verbonden. Is geen garantie (meer) van toepassing, dan zullen veel meeste winkels uit coulance de behandelings- en transportkosten aan hun trouwe klanten niet doorberekenen.

Wil je je objectief rechtstreeks naar Tokina Service Europe sturen, dan draag je zelf de kosten voor het transport.
Kocht je het objectief buiten Nederland, dan vallen de behandelings- en transportkosten in principe niet onder de wereldwijde garantie.

Meer over service en support vind je op deze pagina. 

BPK 6389Tokina AF 11-16mm f/2.8 (AT-X 116 PRO DX) @ 11mm, f/2.8