logo TSEbox white

Service

TSE Imaging is het officiële Europese servicepunt voor Tokina objectieven, Minolta kijkers en Slik statieven en balhoofden. Voor Crumpler tassen, Hoya filters, Photoclam balhoofden en Sirui statieven en balhoofden is TSE Imaging het servicepunt voor de Nederlandstalige markt (Nederland en Vlaanderen).

Garantie, reparatie en onderhoud

In Nederland, België en Luxemburg          In heel Europa (inclusief Nederland)
  • Crumpler tassen
  • Horseman camera's
  • Hoya fotografische filters
  • LedGo verlichting
  • RingLight video support
  • Sirui statieven
 
  • Minolta kijkers
  • Slik statieven en balhoofden
  • Tokina objectieven
     

Voor het verkrijgen van garantie en/of service raden wij u aan vooraf een service aanvraag in te dienen. Deze vraagt u aan via de link op deze pagina. Met een aanvraag vooraf kan uw serviceaanvraag vaak sneller in behandeling worden.

Snelle stappen voor de beste service

1 Vraag uw service aan via het formulier
2 U ontvangt binnen enkele minuten een bevestigings-e-mail
3 Druk de ontvangen mail af.
4 Verpak het product samen met de afgedrukte service aanvraag-mail en - in geval van garantieclaim - met aankoopbewijs en garantiekaart, zorgvuldig.
5 Schrijf op de buitenkant van de verpakking: RMA.
6 Verstuur het pakket op verantwoorde wijze (met een vervoerder met track/trace) aan ons: Tokina Service Europe, Televisieweg 60, 1322 AM Almere.

U hoeft met insturen dus niet te wachten tot uw een reactie op uw service-aanvraag heeft ontvangen.

Klik hier voor een service aanvraag.

Recht op garantie? Stuur uw originele aankoopbewijs én de originele garantiekaart tegelijk met uw product mee.

Niet in Nederland, Belgie of Luxemburg gekocht? Op deze pagina vindt u doorverwijzingen naar collega importeurs in andere landen.

20090716 301

De garantieketen

Wereldwijd hanteren fabrikanten, importeurs en winkels het principe van de garantieketen.
Koopt u een product in een winkel, dan biedt die winkel u de eerste technische of kennisondersteuning kosteloos aan. Zij zijn immers de partij die in contact staat met u - de eindgebruiker. Verlangt uw product de inzet van een specialistische technicus, dan schakelt de winkel daarvoor het servicecentrum van dat merk in. De winkel verstuurt uw product naar (bijvoorbeeld) Tokina Service Europe. Wij behandelen het product kosteloos en zenden het eveneens kosteloos terug naar de winkel. Om in aanmerking te komen voor garantie dient u zowel de originele aankoopnota alsook de originele garantiekaart mee te sturen.
Omdat de winkelier zorgt voor verzending naar ons servicecentrum en wij het product kosteloos repareren en terugsturen, is garantie geheel kosteloos in het land waarin u uw product aankocht en als u dat doet via de winkel waarin u het product aankocht.

Kocht u uw product in een andere winkel dan waar u het ter reparatie aanbiedt?

Dan kan de winkelier u de kosten van transport en/of behandeling in rekening brengen. Wanneer het een garantiegeval betreft, brengt Tokina Service Europe echter géén kosten in rekening voor behandeling en verzending.

Kocht u uw product in een ander land dan waar u het ter reparatie aanbiedt?

Dan komt u wel in aanmerking van de fabrieksgarantie van onze merken, maar zijn aan behandeling meestal kosten verbonden. Zowel de winkel waar u het product ter behandeling aanbiedt alsook het betreffende servicecentrum zullen kosten voor behandeling en transport in rekening brengen. De kosten voor herstel van het product vallen onder de fabrieksgarantie, wanneer u tegelijk met het product de originele aankoopbon én de originele garantiekaart heeft aangeboden.

Opmerking ten aanzien van internationaal opererende internetaanbieders

De meeste internetaanbieders bieden hun producten over de landsgrenzen aan. Dit kan beperkingen met betrekking tot het recht op garantie met zich meebrengen. Kocht u uw product via een internetaanbieder (zonder fysieke, in Nederland gevestigde winkel), houdt dan rekening met extra kosten, ook al is sprake van een kennelijke garantieclaim. Komt het serienummer van uw product niet voor in de door TSE Imaging geïmporteerde producten, dan heeft u namelijk alleen recht op volledig kosteloze garantie in het land van aankoop. Uiteraard is uw wereldwijde Tokina garantie van 2 jaar onverminderd geldig, echter de kosten voor behandeling en transport vallen daar niet onder.

(RMA = Return Merchandise Authorization)

  KT photocontest wide400